Vissa floppar är så dåliga ihop med låga par att du helt enkelt bör springa och gömma dig, oaktat att du precis har synat på två betar före floppen eller höjt till tre betar. 

Är floppen Q-K-A är det dags att lägga dig snarast möjligt! Om jag hade använt mig av min trebets-metod skulle jag förstås beta efter floppen när det blev min tur, i den avlägsna förhoppningen om att mina motspelare kanske lägger sig och direkt ger mig potten. Det skulle också kunna hända att jag blir synad efter floppen och sedan träffar mitt trisskort på antingen fjärde eller femte kortet. Något sådant är fullt möjligt. Men jag skulle inte syna en bet efter den här floppen; jag skulle inte syna en bet efter fjärde kortet; jag skulle inte syna en bet efter femte kortet; jag skulle inte beta efter vare sig fjärde eller femte kortet. Allt jag skulle göra i detta fall vore att lägga in den där enda beten efter floppen, när det blev min tur. 

Om du har 4-4 i en giv, är floppar som J-J-3 eller 10-10-2 eller 9-9-3 bra för din hand; faktum är att det finns en god chans att ditt tvåpar just nu är den bästa handen vid bordet. Så stoppa in några betar och höjningar, av två skäl: för det första för att ta reda på om du har den bästa handen och för det andra för att skydda 
din hand. När du får blandade överkort som J-10-3 har du hamnat i trubbel, men när det kommer ett högt par på floppen är det mycket mindre troligt att någon annan redan sitter med nyckelkortet.

Med till exempel floppen J-J-3 finns det bara två knektar kvar i leken; hade floppen varit J-10-3 hade det funnits sex kort — tre knektar och tre tior — som kunnat slå dig. Så ihop med floppen J-J-3 är dina pocketfyror den bästa handen om inte någon annan har ett högre par eller en av de två återstående knektarna (bägge är osannolika). 

När du spelar låga par på det sätt som jag föreslår (du höjer med dem före floppen), kommer det många gånger att resultera i att du spelar trebetspotter mot bara en eller två motspelare. När detta inträffar ska du förvissa dig om att du betar aggressivt efter floppen, för att på så vis få information om vad dina motspelare kan ha. Antag till exempel att du har höjt till tre betar före floppen med 3-3 och att floppen sedan blir A-K-9. 

Om din ende kvarvarande motspelarecheckar, så gå vidare och lägg in en bet. Man vet aldrig — han kanske lägger sig inför den beten. Han kanske också bara har ett lågt par, eller så sitter han med 10-8 i färg eller något liknande. 



Leave a Reply.

    Hejsan!

    Välkommen till min blogg. Här skriver om jag allt möjligt som har med spelande på nätet att göra. Hoppas du har nytta av mina råd och kommentera gärna och bidra till att utveckla mina tankar!

    Senaste inläggen

    May 2013
    December 2012

    Categories

    All
    Card
    Gambling